Апостол, зачало 334 (Евр.13.7–16):
і, дивлячися на кінець їхнього життя, переймайте їхню віру.
Бо річ добра зміцняти серця благодаттю, а не стравами, що користи від них не одержали ті, хто за ними ходив.
Евр.13.7. Спогадуйте наставників ваших, що вам говорили Слово Боже; і, дивлячися на кінець їхнього життя, переймайте їхню віру.
Яка тут послідовність думок? Дуже гарна; дивлячись, каже, з їхньої проживання, тобто, на життя, наслідуйте їхню віру, тому що віра – від чистого життя (Злат.). Що означає – дивлячись? Постійно звертаючись до того, розмірковуючи у собі, міркуючи, ретельно досліджуючи і відчуваючи, як завгодно. Добре сказав він: на смерть їхнього життя, тобто, життя до кінця, тому що життя їх мало добрий кінець (Злат.).
Евр.13.8. Ісус Христос учора, і сьогодні, і навіки Той Самий!
Тут словом учора апостол означає весь час; словом сьогодні – справжнє; словом на віки – майбутнє, що не має кінця. А сенс його слів такий: ви чули первосвященика, але первосвященика не тимчасового. Він завжди той самий. Можливо, тоді деякі казали, що Розіп’ятий не є очікуваний Христос, але прийде інший; тому й каже: учора й сьогодення, так само й на віки, висловлюючи, що прийде знову Христос, що Він один і той самий, і раніше був, і є, і буде на віки (Злат.).
Евр.13.9. Не захоплюйтеся всілякими та чужими науками. Бо річ добра зміцняти серця благодаттю, а не стравами, що користи від них не одержали ті, хто за ними ходив.
Бажає, щоб вони не захоплювалися не тільки чужими, але й різними вченнями; він знав, що від тих та інших походить загибель для тих, хто захоплюється (Злат.). – «Добре благодаттю зміцнювати серця, а не наїдками…» Тут він натякає на тих, які, виходячи зі своїх дивних навчань, мали забобонну відмінність страв. Для віри все чисто; потрібна віра, а не наїдки (Злат.).
Евр.13.10. Ми маємо жертовник, від якого не мають права харчуватися службовці скинії
Те, що у нас, каже, не схоже на юдейське, так що навіть первосвященикові юдейському не дозволяється брати участь у наших обрядах (Злат.).
Бачиш ясний прообраз? Так, каже, поза табором… і тут – поза брамами… Тому і ми повинні наслідувати Потерпілого за нас і бути поза миром, або краще – поза справами мирськими… носячи Його наругу, тобто, терплячи те саме, беручи участь у Його стражданнях. Як Він, будучи засуджений, розіп’ятий за брамою, так і ми не соромитимемося віддалятися від світу (Злат.).
Евр.13.15. Отож, завжди приносьмо Богові жертву хвали, цебто плід уст, що Ім́я Його славлять.
«Про яку жертву він каже? Він сам пояснює це, коли каже: плід уст, що прославляють ім’я Його, тобто, молитви, піснеспіви, подяка – це плід уст. Ті приносили овець та волів, віддаючи їх священикові; ми ж будемо приносити не що-небудь подібне, а вдячність і наслідування Христа у всьому, скільки можливо: ось, що має рости з наших вуст!»…
проф. О.П. Лопухін
Просмотров (6)